Media & Pers-2

THE ROAD TO

Media & Pers

NIEUWS

Lees de laatste nieuwsbrief
WK trial Zelhem werpt zijn schaduw vooruit

De positieve reacties, die sinds het bekend worden van de WK trialplannen in Zelhem zijn losgekomen, hebben de organisatie prettig verrast. Het is een mooie stimulans voor de voorbereidingen op de WK trial die op 22-23 juni 2019 op motorsportaccommodatie ’de Langenberg’ wordt verreden.

Dat de ZAMC, met in haar kielzog de KNMV,dit project aandurft wordt als een geweldige uitdaging en superstoer ervaren. Het vertrouwen in de club is groot en Sport7, de promotor van hetFIM Trial World Championship, denkt er net zo over.
Op hun siteHYPERLINK "http://www.trialgp.com" www.trialgp.com
is al een prachtig artikel geplaatst onder de veelzeggende kop‘TrialGPgoes Dutch’, waarin wordt toegelicht hoe het is gekomen dat er na 40 jaar weer een GP trial op Nederlandse bodem wordt georganiseerd.

Het fenomeen Toni Bou
Ondertussen is bekend welke trialcategorieën in Zelhem aan de start komen en daarbij  zijn de wensen van de ZAMC gehonoreerd.De belangrijkste klasse is die van de TrialGP-rijders, met als absolute blikvanger multi wereldkampioen Toni Bou uit Spanje. Het is onvoorstelbaar wat die man op een motor kan. Het wordt dan ook een hele toer om de hindernissen zo te bouwen dat er door hem strafpunten worden gehaald!
Trial2 staat als tweede op het programma, met deelnemers die de top van het Europees kampioenschap vormen en staan te popelen om te promoveren naar de TrialGP. Tot die rijders behoren Mateo Grattarola uit Italië - in 2012 al winnaar bij de EK in Zelhem - en Toby Martin uit Engeland, vorig jaar de sterkste bij de Gelderse EK-ronde. De derde categorie is de Trial 125, met talentvolle rijders vanaf 14jaar.

Electrische stimulans
Met de
Trial-E Cup als vierde klasse loopt men met elektrische motoren voorop in de vaart der volkeren. De Rabobank heeft de E-bikes voor het ambitieuze Zelhemse programma een stevige impuls gegeven door deze klasse te adopteren.
De motorindustrie,met o.a. Yamaha en Gas Gas, heeft met een aantal nieuwe ‘stille motoren’ de handschoen opgepakt. Hiermeewordt tegemoet gekomen aan de wensen uit de milieuwereld die met een kritisch oog meekijkt.


Aanpassingen en training
Door de verwachte grote toeloop van bezoekers, is besloten tot een herpositionering van de hindernissen op de Langenberg. Hiermee wordt een betere spreiding van de vijftien verplichte hindernissen gerealiseerd en krijgt het publiek een beter zicht.
Honderden tonnen rotsblokken worden hiervoor verplaatst.
Binnenkort start de ZAMC met het werven en opleiden van de ca. 200 medewerkers. De voorbereidingen verlopen volgens een strak plan en waar mogelijk worden werkzaamheden uitbesteed aan professionele bedrijven. Met de Gemeente wordt het vergunningentraject zorgvuldig afgewerkt.
Hoe dan ook, het WK trial 2019 in Zelhem MOET de boeken ingaan als uniek, apart maar zeker als een geslaagd trialproject!

Logo